منو

تولیدی و بازرگانی آتیه گستر سناباد

پیوندهای مفید

جهش تولید برق واحد‌های سیکل ترکیبی در بهار امسال

جهش تولید برق واحد‌های سیکل ترکیبی در بهار امسال

جهش تولید برق واحد‌های سیکل ترکیبی

به گزارش برق نیوز، “ناصر اسکندری” با اشاره به اینکه بیش از ۸۱ درصد ظرفیت نیروگاهی کشور در اختیار واحد‌های تولید برق حرارتی است، افزود: نیروگاه‌های حرارتی طی سه ماهه نخست امسال توانسته‌اند با تولید ۸۰ میلیون مگاوات ساعت انرژی نقش مهمی در تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان سراسر کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: از این میزان تولید بیش از ۵۵ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل‌ترکیبی است که میزان تولید انرژی آن‌ها با افزایش چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۴۴ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

معاون راهبری تولید شرکت مادر تخصصی برق حرارتی اضافه کرد: همچنین در این میان سهم واحد‌های گازی در تولید برق سه ماهه نخست امسال ۱۸ میلیون مگاوات ساعت و سهم واحد‌های بخاری نیز ۱۸ میلیون مگاوات ساعت بوده است.

اسکندری یادآور شد: در سال گذشته با افزوده شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس‌جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی در بهار امسال به عنوان واحد‌های تولید کننده برق دوستدار محیط زیست هستیم.

وی تاکید کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل‌ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تنها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار موثر است و در سال‌های آینده شاهد تاثیرات گسترده آن خواهیم بود.

منبع: برق نیوز

برای اطلاع از اخبار روز در حوزه برق به اينجا مراجعه کنيد.