منو

تولیدی و بازرگانی آتیه گستر سناباد

پیوندهای مفید

ابلاغ برنامه مدیریت مصرف برق در خراسان رضوی

برنامه‌های مدیریت مصرف برق در خراسان رضوی ابلاغ شد/ افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در استان

ایسنا/خراسان رضوی سخنگوی صنعت برق خراسان با اشاره به اینکه برنامه‌های مدیریت مصرف برق ۱۴۰۲ به تمام ادارات استان ابلاغ شده است، گفت: مصرف انرژی طی ۲ ماه ابتدای سال جاری در استان ۱۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است

حسن حشمتی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ابلاغ برنامه‌های مدیریت مصرف برق در خراسان رضوی اظهار کرد: برنامه مدیریت مصرف برق برای سال ۱۴۰۲ از طرف معاون اول رئیس جمهور بر طبق مصوبه سال گذشته به تمام استان‌ها ابلاغ شده است. مصوبه ابلاغ شده هیات وزیران سال جاری با سال گذشته در کلیات تفاوتی نداشته بلکه در جزئیات دارای اختلاف است.

وی افزود: در بخش مشترکان صنعتی مشترکانی که در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی هستند یک روز در هفته به جز روز جمعه باید از ساعت ۱۱ تا ۲۳ فعالیت نداشته باشند و این واحدها باید مصرف برق را به زیر ۱۰ درصد برسانند. مشترکان کشاورزی نیز در روز باید ۵ ساعت چاه‌های کشاورزی را خاموش کرده و در بقیه ساعات روز می‌توانند از دیماند خود استفاده کنند. ادارات نیز باید در سال جاری ۳۰ درصد نسبت به رقم پایه سال ۱۴۰۰ در ساعت اداری و  ۶۰ درصد در خارج ساعات اداری کاهش بار داشته باشند و یک ساعت قبل از اتمام ساعت اداری باید سیستم سرمایشی ادارات خاموش شود. همچنین ساعات کار ادارات از خرداد ماه ۶ صبح تا یک ظهر خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق خراسان درباره مدیریت مصرف برق برای مشترکان خانگی خراسان رضوی تصریح کرد: در استان برای مشترکان خانگی در طرح مدیریت مصرف برق طرح پاداش درنظر گرفته شده است و مشترکان خانگی اگر در مصرف برق صرفه جویی کنند مشمول طرح پاداش خواهند شد. در این طرح به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان به مشترکان پاداش داده می‌شود و هر چه مصرف مشترکان به الگو نزدیکتر باشد، پاداش بالاتری دریافت خواهند کرد. کمترین میزان پاداش به ازای هر کیلووات ساعت ۵۰۰ تومان و بیشترین آن ۲۰۰۰ تومان است. این پاداش‌ها از خردادماه در قبوض مشترکان اعمال خواهد شد.

حشمتی با اشاره به اقدامات برای مدیریت مصرف برق در بخش خانگی تصریح کرد: مشترکان خانگی با انجام اقداماتی همچون استفاده از وسایل سرمایشی با دور کند، کاهش مصارف انرژی در زمان پیک و … می‌توانند در مصرف برق صرفه جویی انجام دهند.

وی درباره مشترکان پر مصرف برق خراسان رضوی افزود: در چهار ماه گرم سال حد الگو در استان‌های غیر گرمسیر ۳۰۰ کیلو وات ساعت است که در استان ۸۰ درصد مشترکان زیر ۳۰۰ کیلووات، ۱۸ درصد بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ کیلووات ساعت و بالای الگوی مصرف و ۲ درصد بالای ۶۰۰ کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کنند که مشترکان بسیار پرمصرف محسوب می‌شوند درواقع مشترکان خانگی خیلی پر مصرف خراسان رضوی ۲ درصد هستند. مشترکان تجاری و صنعتی مصارفشان با مشترکان خانگی متفاوت است و برابر دیماند برق مصرف می‌کنند و  مشترکان بالای ۱۰۰۰ کیلو وات پرمصرف هستند.

سخنگوی صنعت برق خراسان با اشاره به میزان مصرف انرژی در خراسان رضوی طی ۲ ماه ابتدای سال جاری اظهار کرد: میانگین افزایش مصرف انرژی به صورت سالانه ۳ تا ۵ درصد است، اما مصرف انرژی طی ۲ ماه ابتدای سال جاری در استان ۱۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است زیرا مشترکین صنعتی در استان افزایش داشته و رشد مصرف برق بخش صنعتی ۱۲ درصد بوده است.

برای اطلاع از بروزترین خبرهای حوزه برق به اینجا مراجعه فرمایید