منو

تولیدی و بازرگانی آتیه گستر سناباد

پیوندهای مفید

رونمایی از تابلوی برق سبز در بورس انرژی

مراسم رونمایی از تابلوی برق سبز در بورس انرژی با حضور وزیر نیرو، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون انرژی مجلس و رئیس ساتبا در سالن همایش‌های تالار بورس برگزار خواهد شد.

دوشنبه (۱ خرداد) مراسم رونمایی از تابلوی برق سبز در بورس انرژی با هدف ایجاد بازار عرضه و تقاضای مستقیم، مردمی‌سازی اقتصاد تجدیدپذیر و ایجاد فضای رقابتی تبادل برق تجدیدپذیر با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا و همچنین معاونین و مدیران مربوطه در سالن همایش‌های تالار بورس برگزار خواهد شد.

در این مراسم سازمان ساتبا در راستای ابلاغیه وزیر نیرو در خصوص توسعه مبادلات برق در بورس انرژی، دستورالعمل «عرضه و تبادل برق تجدیدپذیر در بورس انرژی» را ابلاغ خواهد کرد که موجب توسعه سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌های جدید انرژی تجدیدپذیر می‌شود.

طبق این گزارش، تولیدکنندگان برق تجدیدپذیر در بازار فیزیکی و بازار مشتقه تابلوی برق سبز با تایید ساتبا می‌توانند برق خود را عرضه کنند و همچنین مصرف‌کنندگان که شامل صنایع، ساختمان‌های دولتی و استخراج کنندگان رمزارز‌ها هستند می‌توانند برای خرید برق فیزیکی و گواهی برق تجدیدپذیر (REC) تقاضا دهند.

علاوه بر فروش فیزیکی، سازمان ساتبا نیز به عنوان ناشر گواهی برق تجدیدپذیر (REC) در ابتدای هر سال سقف انتشارات گواهی را مشخص کرده و قادر خواهد بود گواهی مذکور را با تبیین اولویت صادر و به متقاضیان تحویل دهد.

برای اطلاع از بروزترین خبرهای حوزه برق به اینجا مراجعه فرمایید