منو

تولیدی و بازرگانی آتیه گستر سناباد

پیوندهای مفید

مبادله برق با پاکستان اقدامی برای تامین امنیت مرزها

دستیار وزیر امور خارجه ایران: مبادله برق با پاکستان اقدامی راهبردی برای تامین امنیت مرزهاست

تهران – ایرنا – دستیار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: صادرات برق به پاکستان جدای از اهمیت اقتصادی آن برای هر دو کشور و نقش قابل توجه آن در معیشت مرزنشینان اقدامی راهبردی در تامین امنیت مرزها است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، سید رسول موسوی روز جمعه با اشاره به افتتاح دو پروژه مشترک مرزی بین ایران و پاکستان نوشت: صادرات و مبادله برق با پاکستان جدای از اهمیت اقتصادی آن برای هر دو کشور و نقش قابل توجه آن در معیشت مرزنشینان اقدامی راهبردی در تامین امنیت مرزهاست.

مدیر کل منطقه ای آسیای جنوبی وزارت امور خارجه تاکید کرد: با اجرای طرح های اقتصادی در مرزها همزمان با ارتقاء رفاه مرزنشینان ضریب امنیت مرزها افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، خط تبادل برق میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، روز پنجشنبه – ۲۸ اردیبهشت – با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان افتتاح شد.

پست و خط تبادل برق میان ایران و پاکستان به ظرفیت ۱۳۲ کیلو ولت از بخش پلان چابهار به جیوَنی پاکستان به ارزش ۲ هزار و ۲۵۰ میلیون ریال است؛ طول این خط ۱۰۰ کیلومتر مدار است که طی ۱۸ ماه تکمیل شده و در زمان کاهش نیاز مصرف برق در کشور، برق به پاکستان صادر و در زمان کمبود برق را از این کشور وارد می‌کنیم.

مهمترین هدف افتتاح این خط، ایجاد زیرساخت جهت افزایش صادرات برق به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات به کشور پاکستان و ایجاد درآمد ارزی برای کشور است.

برای اطلاع از بروزترین خبرهای حوزه برق به اینجا مراجعه فرمایید