منو

تولیدی و بازرگانی آتیه گستر سناباد

پیوندهای مفید

درآمد ۲۶ میلیاردی برق خورشیدی در خراسان جنوبی

درآمد ۲۶ میلیاردی برق خورشیدی در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی از درآمد ۲۶ میلیارد تومانی تولید برق خورشیدی در سال ۱۴۰۱ در استان خبر داد.

دادگرمدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: پارسال حدود ۱۲ هزار مگاوات ساعت برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی در استان تولید شده است که ۲۶ میلیارد تومان نیز درآمدی بوده که به حساب مشترکین دارای پنل خورشیدی واریز شده است.

او افزود: از ابتدای اجرای طرح نیروگاه‌های برق خورشیدی تاکنون ۶۵ میلیارد تومان بهای برق تولیدی مشترکین بوده که به حساب آن‌ها واریز شده است.

دادگر ادامه داد: هم اکنون ۶۲۱ نیروگاه خورشیدی فعال در استان وجود دارد که از این تعداد ۴ مورد نیروگاه‌های بزرگ مقیاس هستند و جمع ظرفیت این ۶۲۱ نیروگاه حدود ۲۶ مگاوات ساعت برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی در خصوص کسانی که تمایل به ایجاد نیروگاه برق خورشیدی دارند اظهار کرد: داشتن قبض برق حکم مجوز احداث را دارد و افراد می‌توانند تقاضای خود را هم در شهرستان‌ها و هم در مرکز استان به صورت کتبی بنویسند.

او گفت: برای احداث نیروگاه برق خورشیدی حداقل ۶۰ تا ۷۵ مترمربع زیربنا و حدود ۱۱۷ میلیون تومان سرمایه لازم است.

دادگر عنوان کرد: هر نیروگاه ۵ کیلوواتی با توجه به شرایط جغرافیایی استان در سال می‌تواند حدود ۱۰ هزار کیلووات ساعت برق تولید کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی تصریح کرد: اکنون هر کیلووات ساعت برق تولید شده در نیروگاه‌های خورشیدی از مشترکین عادی هزار و ۷۵۰ تومان، از مشترکین حمایتی ۲ هزار و ۲۰۰ تومان و از مشترکینی که تا ۳ هزار کیلووات ساعت سرمایه گذاری کنند هزار و ۶۵۰ تومان خریداری می‌شود.

او گفت: صرفه جویی در زمینه هدررفت آب و سوخت‌های فسیلی و جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها از مزایای استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی برای تولید برق است.

برای اطلاع از بروزترین خبرهای حوزه برق به اینجا مراجعه فرمایید