منو

تولیدی و بازرگانی آتیه گستر سناباد

پیوندهای مفید

روند کلی اخذ مجوز و احداث نیروگاه خورشیدی

روند کلی اخذ مجوز و احداث نیروگاه خورشیدی

روند اخذ مجوز و پروانه‌های لازم برای احداث نیروگاه خورشیدی در زیر آمده است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری هستید، با همکاران ما (05138660882) تماس حاصل فرمایید.
لازم به ذکر است که روند زیر برای کسب مجوز نیروگاه‌های خورشیدی با توان تولید بیش از 20کیلووات بر ساعت می‌باشد. نیروگاه‌های خانگی که ظرفیت کمتر از 20کیلووات را دارند نیاز به کسب هیچ کدام از مجوز‌های عنوان شده ندارند.

روند اخذ مجوز نیروگاه خورشیدی

1- ثبت نام و صدور:

احداث نیروگاه تجدیدپذیر خصوصی در قدم اول باید کاربرگ‌های مربوطه را که از درگاه الکترونیکی سانا قابل دریافت می‌باشد به همراه نامه درخواست کتبی که در آن نوع، ظرفیت و محل احداث پروژه مشخص گردیده را همراه با مستندات مربوط به شرکت نظیر اساسنامه، روزنامه رسمی و آگهی تغییرات ثبتی شرکت و مختصات ساختگاه نیروگاه را به دفتر مشارکت‌های بخش غیردولتی سانا ارسال نمایند تا پروانه برای پروژه مربوطه صادر گردد.

2- مجوز اتصال به شبکه:

حهت اخذ مجوز با در درست داشتن پروانه احداث معتبر و معرفی‌نامه از سازمان انرژی‌های نو ایران به شرکت توزیع نیروی برق یا شرکت برق منطقه‌ای محل احداث نیروگاه مراجعه نمایند.

3- مجوز استفاده از زمین:

در صورت اجاره زمین از سازمان منابع طبیعی، جهت اخذ مجوز استفاده، با در درست داشتن پروانه احداث معتبر و معرفی نامه از سازمان انرژ های نو ایران به سازمان امور اراضی مراجعه نمایید و در صورت مالکیت یا اجاره از اشخاص، مستندات مربوطه را ارائه نمایید.

4- مجوز محیط زیست:

جهت اخذ مجوز محیط زیست با در دست داشتن پروانه احداث معتبر و معرفی نامه از سازمان سانا به اداره کل حفاظت از محیط زیست محل احداث نیروگاه مراجعه نمایید.

5 -مبادله قرارداد:

پس از احذ مجوز های ذکر شده قرارداد مبادله با متقاضی بسته خواهد شد تا عملیات اجرایی احداث آغاز گردد.

6- احداث نیروگاه:

مدت زمان عملیات اجرایی حداکثر 30ماه برای انواع زیست توده، زمین گرمایی و آبی کوچک، 24ماه برای انواع بادی و بازیافت تلفات حرارتی در فرآیند‌های صنعتی و حداکثر 15ماه برای انواع مزرعه خورشیدی از زمان ابلاغ قرارداد می باشد.در صورت تاخیر،آخرین نرخ پایه مصوب وزارت نیرو در تاریخ شروع بهره برداری تجاری و یا نرخ مذکور در قرارداد هرکدام که کمتر باشد، برای باقی مانده قرارداد ملاک عمل خواهد بود.

7- بهره‌‌برداری تجاری و خرید تضمینی:

پس از احداث و بهره‌برداری از نیروگاه، خرید تضمینی برق طبق مفاد قرارداد انجام شده و کلیه پرداخت‌ها بر اساس صورتحساب ارائه شده توسط متقاضی، بصورت ریالی و ماهیانه صورت خواهد گرفت.

علاوه بر موارد بالا، در جدول زیر لیست قیمت خرید تضمینی برق از انواع نیروگاه‌های تجدیدپذیر آمده است.

برای اطلاع از «قیمت تعرفه خرید برق انرژی‌های تجدید پذیر» به اينجا مراجعه کنيد.